nvvp

Persbericht

NVvP: “ De reclame van (register)podologen is misleidend ”

De Nederlandse Vereniging van Podotherapeuten (NVvP) vindt het belangrijk dat zorgverleners op het gebied van de voetenzorg de zorgconsument transparante informatie geven, zodat de patiënt een goede keuze kan maken. De NVvP heeft vastgesteld dat de Stichting Loop in haar media-uitingen de zorgconsument onjuist informeert. De NVvP heeft om die reden een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie (RCC). De RCC heeft op 15 april jl. uitgesproken dat de Stichting Loop, belangenbehartiger van podologen, de zorgconsument misleidend en oneerlijk informeert in haar media-uitingen. Het betreft het onjuist informeren over titelbescherming, het misleidende gebruik van het woord podotherapie, de reikwijdte van deze beroepsorganisatie en het gebrek aan keuze-informatie voor de cliënt. Daarmee maakt de commissie een einde aan de verwarring met de BIG-erkende én (titel)beschermde podotherapeut.

Hieronder de link met de gehele brief.

persberichtnvvp-240414 (1)